سرویس رایگان برای سفارشات بالای 300 هزار تومان
شستشوی پرده و 7 نکته مهم

شستشوی پرده و 7 نکته مهم

شستشوی پرده به صورت منظم و با فاصله زمانی کوتاه به حفظ کیفیت و طول عمر پرده کمک میکند. با توجه به اینکه پرده ها اغلب روی پنجره و یا ورودی ها نصب میشوند، در معرض گرد و غبار و نور مستقیم آفتاب قرار دارند و اگر شسته نشوند به مرور کدر شده و رنگ اصلی خود را از دست میدهند. همچنین ممکن است برای کسانی که به گرد و غبار آلرژی دارند دردسر ایجاد کنند. این مورد در شهرهای شلوغ و آلوده ای مانند تهران بیشتر نمود پیدا میکند.
استفاده از پرده‌ها به‌عنوان یک ابزار دکوراسیونی در داخل خانه، محل کار و سایر فضاها بسیار رایج است. پرده‌ها می‌توانند از جمله اجزای مهم در دکوراسیون اتاق باشند و برای بهبود ظاهر کلی فضا بسیار مفید هستند. پرده ها در انواع مختلفی از جمله پرده‌های نورگیر، تاریک‌کننده، شفاف و ... و همچنین با جنس های متنوعی مانند پرده ساتن، پرده مخمل، پرده تور، پرده حریر، پرده ابریشم و ... وجود دارند.
شستشوی پرده می‌تواند به شما کمک کند تا فضای خانه‌تان را تمیز و سالم نگه دارید. اما برخی نکات مهم در این مورد وجود دارد که حتما باید به آنها توجه کنید:

نکات مهم در شستشوی پرده

1- بررسی برچسب: همیشه قبل از شستشوی پرده، برچسب راهنمای علائم شستشو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پرده قابل شستشو است و چه نوع شستشویی نیاز دارد.
2- جداسازی لوازم جانبی: هرگاه پرده دارای جزئیاتی مانند دکمه، زیپ، گیره یا جزئیات دیگر باشد، آنها را قبل از شستشو جدا کنید.
3- انتخاب برنامه شستشوی مناسب: از آنجایی که پرده‌ها ممکن است از جنس‌های مختلفی ساخته شوند، در هنگام استفاده از لباسشویی، برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید. اغلب پرده‌های پارچه‌ای در حالت حساس باید شسته شوند.
4- استفاده از آب سرد: اغلب پرده‌ها باید با آب سرد شسته شوند تا از جرم گرفتن یا جمع شدن پارچه جلوگیری شود.
5- استفاده از مواد شوینده مناسب: از مواد شوینده مناسب و بدون ایجاد خطر برای پرده استفاده کنید.
6- شستشوی دوره‌ای: پرده را هر چند مدت یکبار بشویید. این به شما کمک می‌کند تا پرده را از گرد و غبار و لکه‌ها، پاک نگه دارید.
7- خشک کردن: پس از شستشو پرده را خشک کنید. سعی کنید آن را با حرارت پایین خشک کنید و هرگز وقتی خیس است آن را آویزان نکنید

در نظر داشته باشید که پرده‌های خاصی وجود دارند که نیاز به شستشوی حرفه‌ای توسط متخصصان دارند. اصولا بهتر است شستشوی پرده هایی از جنس مخمل، ساتن، ابریشم (به طور کلی پرده هایی که ارزشمند و یا کارشده هستند) را به خشکشویی بسپارید تا شستشوی آن با خیال راحت و بدون دردسر انجام شود.

تماس با خشکشویی آنلاین تکواش

شستشوی پرده در تهران با بهترین کیفیت و در کمترین زمان
به همراه دریافت و ارسال رایگان در محل

ثبت سفارش


کاربردهای پرده:
تنظیم نور و روشنایی: پرده‌ها به‌صورت کلی برای کنترل نور و روشنایی اتاق به‌کار می‌روند. پرده‌های شفاف مانع از دیدن خارج از اتاق نمی‌شوند، اما حجم ورودی نور خورشید را به داخل اتاق کم می‌کنند و باعث ایجاد یک فضای روشن‌تر در اتاق می‌شوند. در عین حال، پرده‌های تاریک‌کننده، که معمولاً از جنس پارچه سنگین و ضد نور هستند، به‌صورت کامل اتاق را تاریک می‌کنند و برای شب‌ها و خواب آرام بسیار مفید هستند.

ایجاد فضای خصوصی: پرده‌ها به‌عنوان یک ابزار ایجاد حریم خصوصی در داخل اتاق کاربرد دارند. با قرار دادن پرده‌ها بر روی پنجره‌ها، از دیده شدن داخل اتاق جلوگیری می‌شود و برای برخی اتاق‌ها مانند اتاق خواب بسیار مهم هستند.

دکوراسیون: پرده‌ها به‌صورت یک ابزار دکوراسیونی کاربرد دارند و می‌توانند ظاهر کلی فضا را تغییر دهند.

تنظیم دما: پرده‌ها می‌توانند به‌عنوان یک ابزار کنترل دما و حفظ گرما و سرما در داخل اتاق استفاده شوند. پرده‌های سنگین و چندلایه می‌توانند به‌عنوان یک مانع در برابر حرارت و سرما عمل کرده و به‌این‌طریق، در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

شستشوی پرده پارچه ای، شستشوی پردهپرده مخمل، شستشوی پرده تور یا حریر


خشکشویی پرده یکی از خدماتی است که توسط بسیاری از خشکشویی‌ها ارائه می‌شود و برای شستشو و خشک کردن پرده‌های مختلف استفاده می‌شود. پرده‌ها، به‌ویژه پرده‌های بزرگ و سنگین را نمیتوان در خانه شست. هم در ماشین لباسشویی جا نمیگیرند و هم خشک کردن آنها در منزل کار ساده ای نیست. خشکشویی پرده می‌تواند برای رفع این نیازها به‌کار رود. برای ثبت سفارش شستشوی پرده، میتوانید با شماره 02191305159 تماس بگیرید و یا از اپلیکیشن تکواش جهت ثبت سفارش اینترنتی استفاده کنید.

در ادامه به برخی از مزایای استفاده از خشکشویی پرده اشاره می‌کنیم:

1- نگهداری از کیفیت پرده: با استفاده از خشکشویی پرده، می‌توانید از کیفیت پرده خود مراقبت کنید و جلوی آسیب‌های احتمالی به پرده را بگیرید. هنگامی که پرده‌ها شسته و خشک می‌شوند، خطر پاره شدن، افتادن دکمه و یا ایجاد چین و چروک در پرده کاهش می‌یابد.
2- رفع کثیفی و آلودگی: خشکشویی پرده می‌تواند ناخالصی‌های مختلف را از پرده‌ها حذف کند. این خدمت، شامل پاک کردن گرد و غبار، شستن لکه‌های مختلف می‌شود.
3- ظاهر بهتر پرده: خشکشویی پرده می‌تواند به پرده‌ها ظاهر بهتری بدهد. پرده‌های شسته و خشک شده دارای شادابی بیشتری هستند و نشان دهنده دقت و دقت در نگهداری از پرده‌های خانه شما هستند.
4- امکان شستشوی پرده‌های بزرگ: خشکشویی پرده می‌تواند برای شستشوی پرده‌های بزرگ و سنگین استفاده شود.